Prísaha Horátiovcov

Tento obraz zaujíma veľmi dôležité miesto v tele práce Davida a v dejinách francúzskeho maliarstva. To bol poverený správcom kráľovskej rezidencie v roku 1784 a vystavoval na Salóne 1785 pod názvom Prísaha Horatio, medzi ich rúk Otca. Príbeh bol prevzatý z Titus-ľivý. Sme v období vojen medzi Rímom a Alba, v 669 BC Bolo rozhodnuté, že spor medzi dvoma mestami, musí byť vyriešená neobvyklá forma boja sa bojovalo o dve skupiny po troch šampiónov každý. Tieto dve skupiny sú tri Horatio bratov a tri Curiatii bratia. Dráma spočíva v tom, že jeden z sestier Curiatii, Sabina, je oddaný s jedným z Horatio, zatiaľ čo jeden z sestier Horatio, Camilla, je zasnúbený s jednou z Curiatii. Cez väzby medzi dvoma rodinami, Horatio otec nabáda svojich synov do boja Curiatii a počúvajú, aj cez nárek žien.

David uspel v zušľachťovať tieto vášne a transformovať tieto cnosti v niečo úžasné. Corneille a Poussin už používa rovnakú tému, a brali to ako sentimentálny a šľachtické hry. Na rozdiel od týchto, David sa rozhodol k liečbe na začiatku, skôr než rozuzlenie akcie, vidieť, že počiatočné okamih, ako boli obvinení s väčšou intenzitou a predchnutý viac vznešenosti. A bol to on, kto si vybral myšlienku prísahy (nie je uvedené v historických účtov), transformujúcou udalosť na slávnostný akt, ktorý zviazal závety rôznych jedincov v jednom, tvorivé gesto. On nebol prvý maliar robiť tak, ale rozhodne prvým, komu sa to v takej miešania spôsobom.

Oko diváka spontánne popadne dvoch nad objednávky-to čísel a že z dekoru. Prvá z nich je zarážajúce, pretože to je rozdelený do troch rôznych skupín, každý s iným účelom. Ak chcete odvolanie starší Horatius v stredu, odpoveď na ľavej strane je spontánna vitalitu prísahy, potvrdil hlasno a s ukážkou sily, zatiaľ čo na pravej strane je plačlivá úzkosť, pohyb otočil na seba, stlačený do emócie. Vzdialenosť medzi údajmi zvýrazňuje tento kontrast. Na hrdinského odhodlanie mužov plátno proti zdevastovanej smútok žien a robiť starosti nevinnosť detí.

Interiér je znížený na viac abstraktné poriadku, že z architektonického priestoru - masívne stĺpy, rovnako masívne oblúky, otváranie von na majestátne tieň. Tieto tri pasáže voľne zodpovedajú tri skupiny. Kontemplatívny atmosféra je zjemnená odtiene zelenej, hnedej, ružovej a červenej, všetko veľmi diskrétne. Miesto konania jeho maľovanie von na krajinu alebo na oblohe nebeskej, David zavrie ho na vonkajšej, vane to v tieni. Ako výsledok, svetlo v tomto nastavení sa na tehla-tónovaný reflexie, ktorá obklopuje jeho čísla s tajomnou halo.

Cez prísne a efektívne usporiadanie Davida, vynikajúca harmónia farieb a duchovné hustota čísel, túto obetu, premenené prísahou, stáva zakladajúcej listiny nové estetické a morálne poriadok. On onsciously určený pre vyhlásenie nového neoklasicistická štýl, v ktorom sú zdôraznené dramatické osvetlenie, ideálne formy, a gestické jasnosť. Pri prezentácii velebný moralistické (a ako samozrejmosť vlastenecké) téma, práca sa stala hlavným modelom pre šľachtica a hrdinskej historický obraz v najbližších dvoch desaťročiach. Začala tiež David osobné popularita a udelil mu právo na jeho vlastnú študentov.